Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

Αναγκαιότητα της Αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών


Διαβάζω από τις ειδήσεις

Tvxs / «Απάτη με την Τράπεζα Θεμάτων σε Ιδιωτικό σχολείο»
«Καταγγελία για απάτη με την Τράπεζα Θεμάτων από ιδιωτικό σχολείο δημοσιεύει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας»


In.gr / «Αποτυχία σε βασικό μάθημα»
«Υψηλό το ποσοστό των μαθητών της Α' Λυκείου που «κόπηκε» στις εξετάσεις … Υψηλό φαίνεται να είναι το ποσοστό των μαθητών που μένουν μετεξεταστέοι στην Α' Λυκείου, κυρίως λόγω του νέου τρόπου υπολογισμού του βαθμού προαγωγής και της Τράπεζας Θεμάτων από την οποία αντλήθηκε το 50% των θεμάτων. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Έθνους της Πέμπτης, σε σχολεία περιοχών όπως οι Αμπελόκηποι, τα Εξάρχεια, ο Βύρωνας, η Κυψέλη, το Γαλάτσι κλπ το 35% με 40% των μαθητών «κόπηκε» σε ένα από τα πέντε βασικά μαθήματα (Άλγεβρα, Γεωμετρία, Αρχαία, Νέα Ελληνικά) για τα οποία απαιτείται τουλάχιστον 10. Για το θέμα ρωτήθηκε και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, δηλώνοντας άγνοια σχετικά με τις επιδόσεις των μαθητών.»

Και σκέφτομαι :

Άλλη μία ευκαιρία αξιοποίησης της όλης κατάστασης από την Κυβέρνηση ...
Πρώτα θα κράξουν σχολιάζοντας τα μίσθαρνα παπαγαλάκια των ΜΜΕ ...
Μετά θα συλλεγούν στοιχεία που θα επεξεργαστούν «κατάλληλα» «ειδικοί» ώστε να μπορεί κάθε «ανεπηρέαστα σκεπτόμενος Έλλην» να καταλήξει στο «οφθαλμοφανές» συμπέρασμα – ζητούμενο

Α, ξέχασα, ... πρέπει να τεθεί πρώτα το μέγα ερώτημα:

Γιατί οι Έλληνες μαθητές δεν εμφανίζουν καλά αποτελέσματα στους διαγωνισμούς (ΠΙΖΑ, διεθνείς διαγωνισμοί κατάταξης, εισαγωγικές στα ΑΕΙ ετησίως, πρόσφατα στις εξετάσεις Λυκείων σύμφωνα με την παρά πάνω ειδησεογραφία …) και… «Τι δει γενέσθαι ;»

[Σημείωση: Για την πραγματικότητα της ακρίβειας των ισχυρισμών θα αναφερθώ αναλυτικά σε ειδικό άρθρο, εδώ θα συνεχίσουμε με μια αξιοποιήσιμη πρόταση προς τη νέα ηγεσία του Υπ Παιδείας ]


Είναι προφανές ότι «τα παιδιά δεν έδωσαν τις πρέπουσες σύμφωνα με τα διδαχθέντα απαντήσεις στις ερωτήσεις».

Φταίνε τα παιδιά, οι «πρέπουσες», τα διδαχθέντα, οι ερωτήσεις («τράπεζα θεμάτων»… το νέο φρούτο που εισήχθη τελευταία στα πειράματα των «συμβούλων» της παιδείας …) ;
Μήπως πταίει κάποιος, κάποιοι, κάτι, εκτός των ως άνω συντελεστών του προβληματισμού ;
Ας τα εξετάσουμε με την σειρά…

Προσέγγιση 1 / φταίνε τα παιδιά
Που αντί να κάθονται όλη την ημέρα και να διαβάζουν ξανά και ξανά μέχρι να αποστηθίσουν ακόμα και τα σημεία στίξεως των προς εξέταση σελίδων της ύλης προς εξέταση, χαζεύουν, απασχολούνται με τις ώρες με τον Υπολογιστή τους, ορισμένοι, παρά το γεγονός ότι είναι έφηβοι, ερωτεύονται ! (άκου να δεις … χωρίς την άδεια του υπουργού παιδείας και του συγγενικού τους περιβάλλοντος…) ορισμένοι (ευτυχώς ολίγοι προς το παρόν) κατεβαίνουν σε πορείες διαμαρτυρίας για την κατάσταση ηθικής και οικονομικής χρεωκοπίας της χώρας, οι πιο πολλοί ανησυχούν ότι το μέλλον που οι ταγοί της Ελλάδας σχεδίασαν γι αυτούς είναι εφιαλτικό αν δεν αλλάξουν ριζικά τα πράγματα, και πώς να πιστέψουν ότι μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα, όταν παρακολουθούν τους γονείς τους, υποταγμένους στη μοίρα που άλλοι σχεδίασαν, κατηφείς, να σκοτώνονται δουλεύοντας διαρκώς περισσότερες ώρες για συνεχώς μειούμενες απολαβές, όταν βρίσκουν απασχόληση και δεν παραμένουν άνεργοι, ανασφάλιστοι, ανίκανοι να υποστηρίξουν τα όνειρά τους… Πιθανόν είναι, ισχυρίζονται κάποιοι, με τόσο αρνητικό περιβάλλον να μην αποδίδουν τα παιδιά …

Προσέγγιση 2 / φταίνε οι «πρέπουσες απαντήσεις»
Δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς, κρίνοντας και από τα αποτελέσματα των τελευταίων εκλογών, να θεωρήσει πως η κοινωνία αρνείται να δώσει τις πρέπουσες, αρεστές στην καθεστηκυία επιστήμη της κρατικής παιδείας (Ιδιωτικής και δημόσιας …) απαντήσεις. Εκτός και αν οι μαθητές αποδειχτεί ότι δεν είναι τόσο κομφορμιστές όσο καταγράφονται από την άρνηση συμμετοχής της πλειοψηφίας τους στα κοινά, και έχουμε μια ξαφνική αναπάντεχη κοινωνική έκρηξη, με βασικό συντελεστή όχι τους προλετάριους, όπως οι μαρξιστές του προηγούμενου αιώνα ονειρεύονταν, αλλά τους νέους, που οι κυβερνώντες, με την βοήθεια των φοβισμένων εργαζόμενων – απασχολούμενων που βρίσκονται σε ηλικία «ενεργού πληθυσμού εργασίας» και των συνταξιούχων, … , κλέβουν το μέλλον τους, υποβαθμίζουν τα όνειρά τους, καίνε τις διεξόδους διαφυγής τους, δηλώνοντας με κάθε ευκαιρία ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος εκτός από το προφανές αδιέξοδο εντός του οποίου βαδίζουμε.

Προσέγγιση 3 / φταίνε τα διδαχθέντα
Που είτε δεν διδάχτηκαν καθόλου είτε δεν διδάχτηκαν σωστά …

Φταίνε επομένως οι δάσκαλοι και καθηγητές που δεν πραγματοποίησαν το καθήκον τους, αυτό για το οποίο τους πληρώνει με το υστέρημά του ο ελληνικός λαός. (Προσοχή εδώ να τονιστεί το συγκινησιακό υπόβαθρο και η αντίθεση μεταξύ του υστερήματος του φτωχού λαού και των τεμπέληδων, τζάμπα πληρωνόμενων δασκάλων… Σαν να μην πληρώνει από το υστέρημα του ο λαός και τους στρατιωτικούς, αστυνομικούς, που είναι πολλαπλάσιοι σαν ποσοστό του πληθυσμού σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, σαν να μην πληρώνει με το υστέρημά του ο λαός τις υπέρογκες προμήθειες όπλων με ενδιάμεσους διάφορους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται σε ιδιοκτησίες ΜΜΕ, Τραπεζών κλπ … , σαν να μην έχει πληρώσει ο λαός την δημιουργία της ΔΕΗ που πωλείται με δόσεις σε «επενδυτές», σαν να μην πληρώνει ο λαός τους επιβήτορες πολιτικούς που έχουν φροντίσει να νομοθετήσουν απαλλάσσοντας εαυτούς με ειδικούς νόμους περί ευθύνης υπουργών…)

Και γιατί δεν πραγματοποιούν αυτοί οι υπάλληλοι το καθήκον τους ;

Δεν είναι ευχαριστημένοι από τους μισθούς – αμοιβές τους ; 



Δεν είναι ικανοποιημένοι από τις μειώσεις των μισθών που τους επεβλήθησαν για να σωθεί η χώρα, (αφού οι καταγεγραμμένοι στις λίστες Λαγκάρντ δεν ήσαν εύκαιροι, οι επιχειρηματίες ασχολούντο για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας σε σχέση με τους Κινέζους, οι εφοπλιστές έπρεπε να παραγγείλουν καινούργια πλοία οι μεγάλοι, και να συσκευάζουν ναρκωτικά κάτι μικροί… , οι συνταξιούχοι είναι νομοταγείς, όπως χαρακτηρίζονται όσοι κατά πλειοψηφία ψηφίζουν τους κρατούντες, έπρεπε κάπου να βρεθούν τα χρήματα, και πάλι να ναι ευχαριστημένοι που τους έκοψαν μόνο τόσα…)

Και επί τέλους τι θέλετε, εμείς είμαστε και χρεοκοπημένοι, … εδώ και ο πρόεδρος Τζον Φ. Κένεντι είχε πει για τις πλούσιες ΗΠΑ : «Οι σύγχρονοι κυνικοί δεν βλέπουν τίποτα κακό στο να πληρώνουν αυτούς στους οποίους εμπιστεύονται τα μυαλά των παιδιών τους … λιγότερο από εκείνους στους οποίους εμπιστεύονται τα υδραυλικά τους»


Τους απασχολεί μήπως η «αξιολόγηση» ;

 
Άλλοι τρέχουν να μαζέψουν οτιδήποτε μπορεί να βελτιώσει το βιογραφικό τους, ( να σώσουν την θέση εργασίας τους όταν έλθει η ώρα της κρίσης που την λένε «αξιολόγηση» και εκ των προτέρων έχει αποφασιστεί ότι ένα 15 % θα βαθμολογηθεί χαμηλά ώστε να υπάρξει μια δεξαμενή απολύσεων μέσω της κατάργησης θέσεων και σχολικών μονάδων, …), άλλοι φροντίζουν να βελτιώσουν τις κοινωνικές τους επαφές με πρόσωπα της διοίκησης, διευθυντές, περιφερειακούς ελεγκτές, κομματικούς παράγοντες των κυβερνώντων κομμάτων κλπ, και έτσι δεν έχουν αρκετό χρόνο να ασχολούνται με την καθημερινότητα των μαθητών τους…


Μήπως ασχολούνται με συνδικαλιστικά, πολιτικά, αλλότρια της παιδείας θέματα ;

Διαμαρτύρονται για τους συναδέλφους τους στα ΕΠΑΛ που απολύθηκαν μαζικά στα … με το τέχνασμα της κατάργησης ειδικοτήτων… Διαμαρτύρονται για την υποχρηματοδότηση της παιδείας (σαν να ναι κάτι νέο στην καθ ημάς πραγματικότητα… ) . Διαμαρτύρονται για την σφαγή του τομέα των αναπληρωτών (που ελάχιστοι διορίζονται πλέον και όχι για όλη την σχολικά χρονιά…) … Διαμαρτύρονται, Διαμαρτύρονται, μα καλά, πότε εργάζονται ;



Επιτέλους, δεν τους πληρώνουμε για να διαμαρτύρονται αλλά για να μαθαίνουν στα παιδιά μας γράμματα σπουδάγματα

 

Τα γάντια χειροκροτούν,
οι φαντάροι παρουσιάζουν όπλα,
οι τράπεζες χωνεύουν τη λεία τους,
δυο αστυνόμοι τρέχουν.
Τίποτα, τίποτα.
Ποιος είναι;
Ένας άνεργος λιποθύμησε. Τίποτα.
Μπορεί και να πέθανε. Τίποτα.
Σκασμός! Σκασμός λοιπόν μιλάει ο υπουργός!»

Ποιος είναι; Τάσος Λειβαδίτης



Συμπερασματικά

Αφού [α] τα παιδιά είναι παιδιά, (ακόμα και να φταίνε δεν μπορείς να τα κατηγορήσεις…), [β] οι πρέπουσες απαντήσεις και η τράπεζα θεμάτων είναι στην ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, (επί κεφαλής του Υπ Παιδείας είναι ο Υπουργός, όστις διορίστηκε με εντολή Σαμαρά, ο οποίος εκλέχτηκε Πρωθυπουργός ως ο δημοφιλέστερος να συγκροτήσει κυβέρνηση από τους Έλληνες ψηφοφόρους, όντας πολιτικός έχων και ιδιαίτερα καλές σχέσεις με τους δανειστές - συμμάχους, αυτούς τους φίλους της χώρας … που όταν χρεοκόπησε θυμάμαι επί ΓΑΠ , είχαν έλθει ως Μέρκελ και Σαρκοζί να πουλήσουν όπλα και ηθική συμπαράσταση …, οπότε συμπερασματικά ότι γίνεται «ευθύνη του υπουργείου» δεν μπορεί παρά να είναι καλά καμωμένο !), [γ] οι γονείς και κηδεμόνες βρίσκονται σε έναν Γολγοθά επιβίωσης και δεν προλαβαίνουν να βοηθήσουν, …

είναι προφανές ότι για όλα φταίνε οι δάσκαλοι και καθηγητές…

Γι αυτό κι εμείς θα τους «αξιολογήσουμε», θα ρίξουμε στον καιάδα της κοινωνικής απαξίωσης και της οικονομικής εξαθλίωσης όσους κρίνουμε, (με δικά μας κριτήρια, … τι σκατά κυβερνάμε…), απαραίτητους για να βγουνε όπως έχουν σχεδιαστεί τα μεγέθη πλεονάσματος που θα εμφανίσει ο Γκίκας στο επόμενο Γιούρογκρουπ …




Υ Γ           αυτό πάλι το όνομα, τόσο σπάνιο σχετικά, είναι τυχαίο η σημαδιακό …
Γκίκας (Μάναλης) ήταν διορισμένος επί κεφαλής στην ΕΡΤ όταν την έκλεισαν ...
Γκίκας (Χαρδούβελης) διορίστηκε επί κεφαλής της Οικονομίας της Χώρας ...
Μήπως μας πάνε για ξαφνικό θάνατο …


 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου